Nový biznis model
Trend zubného turizmu je v našej krajine v takom rozkvete, že spoločnosť Aladiva si na ňom mohla dovoliť vystavať nový typ podnikania. Turecko-slovenská spoločnosť so sídlom na Slovensku zastupuje vybrané kliniky a nemocnice v Turecku a dodáva im slovenských klientov, pričom sa nezameriava iba na ošetrenia chrupu, ale aj na iné lekárske zákroky.
Ako však ozrejmuje slovenská zástupkyňa firmy Barbara Mihajilovičová, najväčší záujem majú našinci práve o esteticko-zdravotné ošetrenie zubov. „Väčšie zákroky sú pre Slovákov výhodnejšie v Turecku napriek tomu, že tureckí lekári používajú tiež špičkové zahraničné materiály podľa medzinárodných štandardov. Turecko ako také je jednak podstatne lacnejšie a vláda výrazne podporuje tento segment rôznymi daňovými úľavami,“ objasňuje. Dodáva tiež, že Turecko je považované za lídra v oblasti zdravotných služieb a nachádza sa približne na piatom mieste svetového rebríčka.
Mihajilovičovej sme sa pýtali aj na to, či pacienta predsa len nevyjde zákrok v Turecku drahšie než na Slovensku, keďže okrem samotného ošetrenia si musí zaplatiť aj letenku, ubytovanie na niekoľko dní či transfer z letiska.
Ozrejmila však, že Aladiva klientom predkladá cenovú ponuku, ktorá zahŕňa kompletne všetky náklady a stále je nižšia ako u nás. „Samozrejme, každý prípad je iný, ale po zrátaní všetkých nákladov sa to pohybuje niekde medzi 60 až 70 percentami z ceny, ktorú by zaplatili na Slovensku,“ hovorí.
Celý článok si môžete prečítať tu: https://www.aktuality.sk/clanok/3L0uQly/nasi-zubari-hlasia-problem-slovaci-vo-velkom-cestuju-za-lacnymi-zakrokmi-do-zahranicia/