Skúsenosť pani Gabiky z hospitalizície počas dovolenky
Radi by sme vám priniesli skúsenosti jednej dámy so zdravotným ošetrením v Turecku. Jej príspevok sme zaznamenali na facebooku a požiadali sme ju, či by odpovedala na pár našich otázok. Na Slovensku mnoho ľudí nevie, na akej vysokej úrovni je turecké zdravotníctvo, aké si tu ani nevieme predstaviť.
Rozhovoru s pani Gabikou:
V mene spoločnosti ALADIVA by sme vám radi položili niekoľko otázok k Vašej pozitívnej skúsenosti s tureckým zdravotníctvom – konkrétne s nemocnicou, kde bol hospitalizovaný váš syn po úraze na dovolenke.
Povedzte, prosím, čo sa prihodilo a na koho ste sa obrátili s prosbou o pomoc?
Posledný večer pred odletom sa náš syn nešťastne pošmykol pri bazéne a spadol dozadu na hlavu. Začal byť apaticky, ospalý a začalo ho napínať na zvracanie. Hneď som vedela že je zle. Okamžite som vytiahla prospekt, ktorý sme dostali v prvý deň príchodu na hotel a volala som na uvedené číslo, ktoré bolo potrebné volať v prípade, ak sa nám niečo stane po zdravotnej stránke.
Ako rýchlo sa dostavila zdravotná služba k vám a cestovali ste jednou sanitkou spolu so synom a manželom? Ako prebiehal zásah na mieste a prevoz?
Sanitka bola pri hoteli veľmi rýchlo. V tej panike, ktorá sa v mojej hlave odohrávala cez strach o svoje dieťa, neviem úplne presne odhadnúť, ako dlho trval príchod ale určite nie viac ako pár minút. A samozrejme automaticky nás do sanitky vzali všetkých. Syna, mňa ako matku a manžela.
Ako ste boli prijatí v nemocnici a čo nasledovalo po príchode do nemocnice? Kto sa vám venoval?
Hneď ako sme prišli do nemocnice, odovzdali sme na recepcii všetky potrebné doklady a syna zobrali na urgent. Podstúpil všetky potrebné vyšetrenia vrátane CT. Do pár minút od CT prišiel za nami neurológ so snímkami v mobile. Všetko nám ukázal, vysvetlil a povedal. že by bolo potrebné ostať v nemocnici na pozorovaní 24h, nakoľko syn mal dosť silný otras mozgu a pomliaždeniny. Po jeho zistení, že zajtra na obed už máme odlet nám vysvetlil, že ostaneme aspoň do rána a pokiaľ v noci nebudú žiadne kompilácie (čo chvalabohu neboli) doobeda nás prepustia z nemocnice. Všetci zamestnanci boli veľmi milí, ochotní, profesionálni, od sanitárov až po špecialistov. Nemôžem vytknúť vôbec nič.
Ako sa vám páčila nemocnica, ambulancia a ako sa nemocnica volala a kde to bolo?
Ako hodnotíte prístup lekárov?
Maximálne kladne. O nášho syna bolo postarané 10/10.
Ako dlho ste čakali na prijatie u lekára?
Na prijatie u lekára sme nečakali. Automaticky, ako nás priviezli na urgent, bol pri nás lekár.
Žiadali ste o ubytovanie spolu so synom na izbe alebo vám táto možnosť bola ponúknutá?
Čo sa týka ubytovania so synom na izbe, bolo to pre nich samozrejme. Dokonca manželovi nemocnica poskytla šoféra, ktorý ho odviezol na hotel pre potrebné veci, ktoré sme nemali so sebou a priviezli ho naspäť.
Ako vyzerala izba a ako bola zariadená?
Izby boli nádherné čisté a vybavené ako na hoteli. Manžel spal na prístelke a ja so synom na veľkej polohovacej posteli.
Aké boli služby a čo vám bolo poskytnuté, aké služby?
Služby boli na maximálne vysokej úrovni. Večer sme dostali ešte 3x teplú večeru. Personál v pravidelných intervaloch chodil sledovať nášho syna, či je všetko v poriadku a či niečo nepotrebuje. V noci mu stiekli 3 infúzie.
Ako hodnotíte celkovú starostlivosť, ktorá Vám bola poskytnutá?
Celkovú zdravotnú starostlivosť hodnotím veľmi pozitívne. Aj napriek tomu, že sme boli v nemocnici, som mala pocit, že sme v luxusnom hoteli a to nie len z toho ako tá nemocnica vyzerala, ale najmä z celkového vybavenia a najmä z prístupu od zamestnancov čo sa nám dostal. Nestretla som sa tam so žiadnou neochotou či pocitom že niekoho otravujem.
Dala vám nemocnica výstupné dokumenty pre poisťovňu hneď?
Ráno, okolo 9h prišiel nášho syna opäť pozrieť neurológ, ktorý ho vyšetroval deň predtým. Podotýkam, bola sobota štátny sviatok v Turecku a mal prísť oficiálne niečo po 10h. No on už o 9h bol pri našom synovi. Zhodnotil, že jeho stav je priaznivý na prepustenie a odlet domov. Nemôžem zabudnúť a pripomenúť to, že sa nám okrem tureckého personálu venovala aj naša slovenská tlmočníčka a pomáhala nám s prekladom z turečtiny do slovenčiny. Prepúšťaciu správu spolu s CD, kde bolo CT, sme dostali do 10 min.
Vedeli by ste povedať váš názor a porovnanie služieb v slovenskom a tureckom zdravotníctve?
Nakoľko mám bohužiaľ bohaté skúsenosti so slovenským zdravotníctvom, tak sa viem vyjadriť k tomu, že naše a turecké zdravotníctvo z môjho pohľadu sú dve diametrálne odlišné veci. U nás som sa veľa krát stretla s neochotou, pocitom že niekoho obťažujem, aj keď je pritom v práci, dlhé čakacie doby, či už na vyšetrenie alebo čakanie za výsledkami. Samozrejme, že máme aj dobre skúsenosti so zdravotníctvom u nás na Slovensku, ale tých mínusov je stále viac ako plusov. Personál v tureckých nemocniciach bol vždy milý, ochotný pomôcť, nápomocný . Celková vybavenosť nemocníc je úplne niekde inde ako u nás.
Ako sa vám páčilo v Turecku?
Turecko sme navštívili dokopy približne už asi 5x a určite nie naposledy. Je to krajina, do ktorej sa vždy radi vraciame. Je to krajina veľkých možnosti.
Dovolenkovali sme aj v iných destináciách, ale na Turecko a ich služby sa žiadna z krajín nechytá. A nie je to len náš názor, ale aj názor našich známych, ktorí Turecko taktiež navštívili.
Ako ste vnímali prístup ľudí celkovo?
Celkový prístup ľudí sme vnímali celkovo kladne. Či už zamestnancov v hoteli, či personál nemocnice, či obchodníkov v meste.
A čo sa vám obzvlášť páčilo v tejto krajine, vrátili by ste sa tam znovu?
Do Turecka sa vraciame opakovane už niekoľko rokov. Je to naša srdcová krajina. Milujeme ich počasie, more, pláže, kultúru atď…
Ďakujeme veľmi pekne za rozhovor.